У 2022 році бізнес, фонди та волонтери почали активно допомагати армії та постраждалим від військових дій. Загальнонаціональний проєкт «Відповідальна країна» організували видання MMR та Delo.ua.
Головні особливості проєкту
Основна мета спецпроєкту «Відповідальна країна» – розповісти про благодійні ініціативи бізнесу. Бізнес допомагає ЗСУ та громадянам, які постраждали від війни. Компанії продовжують створювати для своїх працівників безпечні умови праці.
Український бізнес також не забуває про інфраструктурні проєкти. Компанії намагаються зберегти виробничі потужності та передають складські запаси для військових. У 2022 році компанії зосередилися на благодійності.
«Відповідальна країна» – це понад 80 унікальних проєктів України, які спрямовані на підтримку армії та громадян. Голоси читачів допомогли вибрати найкращі проєкти у кількох номінаціях.
Номінації
Проєкт «Відповідальна країна» було створено, щоб продемонструвати масштаби щедрості та згуртованості українців. Цей проєкт показав, що після початку повномасштабного вторгнення український бізнес згуртувався та активно почав займатися благодійністю.
Проєкти були представлені у наступних номінаціях:
- Підтримка дітей та молоді.
- Співпраця бізнесу та держави.
- Підтримка освіти та культури.
- Активна підтримка спорту.
- Бізнес на допомогу ЗСУ.
- Співпраця бізнесу та благодійних організацій.
- Корпоративне волонтерство.
- Власні благодійні фонди.
- Корпоративний благодійний фонд.
Подання заявок було платним та завершилося 20 грудня 2022 року. Презентація спецпроєкту «Відповідальна країна» відбулася наприкінці грудня. Переможців було визначено шляхом голосування.
Переможці у різних номінаціях
Переможців визначали у 9 різних номінаціях. Ознайомитися з переможцями у різних номінаціях можна у таблиці нижче:
Номінація | Переможець | Кількість голосів | Особливості проєкту |
Підтримка дітей та молоді | Sigma Software: Star for Life | 800 голосів | Проєкт навчає школярів IT навичкам та підтримує ментальне здоров’я. Компанія створила літній табір для навчання дітей. |
Підтримка освіти та культури | МХП: Кіно заради перемоги! | 604 голоси | У рамках цього масштабного проєкту захисники України переглядали українські фільми. Акція проходила навіть у містах та селах без кінотеатрів. |
Підтримка спорту | Корпорація «Біосфера»: Скейт-парк для молоді у місті Фастів | 190 голосів | Керівництво компанії розуміє важливість культурного відпочинку. «Біосфера» вирішила подарувати місту Фастів сучасний скейт-парк. Таким чином, компанія відсвяткувала своє 25-річчя. |
Бізнес на допомогу ЗСУ | SCM: Стальний фронт Ріната Ахметова | 1933 голоси | Сталевий фронт – це військова допомога від Ріната Ахметова. Основна мета цього проєкту – зберегти життя військових та наблизити нас до перемоги. Загальна сума допомоги становила понад 5 мільярдів гривень. |
Корпоративний благодійний фонд | Група Метінвест: Проєкт «Рятуємо життя» | 466 голосів | Ця ініціатива спрямована на покращення фізичного та психологічного стану людей. У рамках цього проєкту українці матимуть змогу отримати необхідну допомогу. |
Співпраця бізнесу та держави | Компанія «Епіцентр К»: «Рятуємо життя» | 1368 голосів | Мета проєкту – допомога медикам, які рятують життя. Компанія закупила 55 реанімобілів. Компанія передає реанімобілі до різних медичних закладів. |
Співпраця бізнесу та благодійних організацій | Нова пошта: Гуманітарна пошта України | 703 голоси | Завдяки компанії у благодійних фондів з’явилася можливість надсилати гуманітарні вантажі по всій Україні. Компанія співпрацює з 600 різними організаціями. |
Власні благодійні фонди | FAVBET: Допомога переселенцям | 1432 голоси | Благодійний фонд Favbet Foundation розробив логістичні маршрути для транспортування гуманітарних вантажів. Також було відкрито центр адаптації для біженців у Хорватії. Тут біженці зможуть отримати необхідну допомогу. Favbet Foundation допомагає біженцям не лише в Україні, а й за її межами. |
Корпоративне волонтерство | Компанія «Фармак»: Один день праці для армії | 434 голоси | У рамках цього проєкту всі співробітники компанії перерахували частину зароблених коштів на допомогу ЗСУ. Участь у цій акції взяло 2508 співробітників компанії. |
Ці компанії справді намагаються допомогти державі та розвивають різні проєкти на території України. Після початку повномасштабного вторгнення деякі благодійні фонди були змушені змінити напрямок своєї діяльності та почали допомагати армії.
Цілі формування рейтингу «Відповідальна країна»
Спецпроєкт «Відповідальна країна» став своєрідною подякою компаніям, які постійно вирішують соціальні проблеми. Організатори щодня публікують новини про різні проєкти, які активно допомагають армії та громадянам, які постраждали від війни. Бізнес на території України справді згуртувався та надає велику підтримку всім сферам.
Однак слід враховувати, що у спецпроєкті «Відповідальна країна» взяли участь не всі компанії. Це пов’язано з тим, що більшість компаній просто не афішує свою благодійну діяльність. Деякі компанії не розглядають фінансову складову та виділяють на благодійність колосальні бюджети.
Соціальна відповідальність українського бізнесу у 2022 році вийшла на новий рівень. Бізнес зосередився на допомозі ЗСУ та співпраці з різними благодійними фондами. При цьому благодійні фонди не залишили поза увагою навчальні проєкти та допомогу дітям. Окремої уваги заслуговує корпоративне волонтерство. У рамках цього напряму компанії намагаються підтримувати ініціативи своїх працівників.